Programul Step by Step pentru invatamantul primar este incredintat de faptul
ca acesti copii isi vor asuma in cadrul clasei diferite roluri. Tocmai prin aceste
roluri diferite copiii isi vor atinge scopurile stabilite:
- Ca ganditori, copiii vor reflecta la actiunile lor si vor face conexiunile intre
cunostintele noi si cele anterioare;
- Ca persoane ce rezolva o problema, copiii vor crea solutii alternative la obstacolele
intalnite in cale si vor vedea probleme ca posibilitati de descoperit;
- Ca martori ai unor intamplari, copiii isi vor dezvolta deprinderile si mijloacele
necesare pentru a comunica propriile observatii si idei;
- Ca ascultatori, copiii vor invata sa-si focalizeze atentia in totalitate si sa devina
auditori activi si atenti in public;
- Ca organizatori, copiii isi vor planifica propriul studiu, asumandu-si raspunderea
pentru propriile decizii;
- Ca parteneri, copiii vor invata sa coopereze si vor incepe sa ia in considerare
si punctele de vedere ale celuilalt;
- Ca prieteni, copiii vor invata sa aiba incredere si sa se ingrijeasca de ceilalti,
sa-si dea seama ca si ceilalti vor proceda la fel fata de ei.